• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

واکنش نایب رییس مجلس به گرداندن دستگیرشدگان چهارشنبه سوری

  • کد خبر : 4292
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
واکنش نایب رییس مجلس به گرداندن دستگیرشدگان چهارشنبه سوری
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به گرداندن دستگیرشدگان وقایع چهارشنبه سوری سال گذشته در شهر مشهد نوشت: تعرض به متهم حتی اگر مجرم و اوباش باشد، جایز نیست.

سید امیرحسین قاضی زاده در واکنش به گرداندن دستگیرشدگان چهارشنبه آخر سال در سطح شهر مشهد در توئیتی نوشت: اثبات شده که متهم گردانی اثر معنادار در بازدارندگی و ایجاد امنیت ندارد.

وی افزود: از طرفی تعرض به متهم حتی اگر مجرم و اوباش باشد، جایز نیست.

به رغم دستور چند ماه گذشته رییس قوه قضائیه تکرار این اتفاق در مشهد محل سوال و ابهام جدی است.

دوم اردیبهشت ماه جاری بیش از ۳۰ تن از افراد هنجارشکن در آخرین شب چهارشنبه سال ۱۳۹۹ به همراه برخی از مسوولان انتظامی و شهری استان برای مشاهده آثار و تبعات رفتارهای خود در برخی مناطق شهری مشهد حضور یافتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در خصوص این برنامه در جمع خبرنگاران گفت: ۳۴ نفر از افرادی که در شب چهارشنبه سوری به علت ارتکاب اقدامات خلاف و مجرمانه بازداشت شده بودند، امروز به محل هایی که این رفتار مجرمانه را انجام داده بودند اعزام شدند تا ضمن مشاهده آثار و تبعات رفتار خود، سخنان همشهریانی را که در این حوادث دچار خسارت شده بودند، بشنوند.

سیدهادی شریعت‌یار افزود: این افراد در طول سال نیز موظف به حضور در کارگاهها و دوره‌های آموزشی توجیهی هستند و از این ظرفیت در اقدامات پیشگیرانه استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده تا به جای تشکیل پرونده قضایی و پس از توجیه شدن افراد نسبت به تبعات خسارت بار اعمال خود دیگر به سراغ اینگونه رفتارها نروند و بتوانند از رفتارهای مجرمانه دیگران نیز جلوگیری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: هدف حضور این افراد در مناطقی که اعمال مجرمانه در آن انجام داده اند، فعالیت فرهنگی با هدف پیشگیری از وقوع جرم است.

وی افزود: این برنامه باعث کاهش تعداد اعمال مجرمانه از سوی افراد نسبت به سالهای گذشته شده است.

 

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=4292