• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره طرز کار دولت در ارائه بودجه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 3351
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره طرز کار دولت در ارائه بودجه ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص طرز کار دولت در ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قرائت شد که در آن پیشنهاد اصلاح لایحه و بازگرداندن آن به دولت داده شده است. به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی ” پرونده ” به نقل از  ایسنا، علی خضریان سخنگوی کمسیون اصل نود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس […]

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص طرز کار دولت در ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قرائت شد که در آن پیشنهاد اصلاح لایحه و بازگرداندن آن به دولت داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی ” پرونده ” به نقل از  ایسنا، علی خضریان سخنگوی کمسیون اصل نود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی  و در اجرای ماده ۱۰۱ آیین نامه گزارش این کمیسیون در خصوص طرز کار دولت در ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را قرائت کرد.

در نتیجه گیری این گزارش آمده است که به‌رغم گذشت حدود سه سال از اعمال محدودیت بر صادرات نفت کشور، لایحه بودجه همچنان بدون اجرای اصلاحات اساسی و با تشدید کسری بودجه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است. با توجه به پیامدهای تورمی لایحه بودجه تقدیم شده، پیشنهاد می‌شود کلیات لایحه رد شده و جهت اصلاح به دولت بازگردانده شود.

همچنین به دلیل تغییر در سقف منابع و مصارف بودجه، به دولت پیشنهاد می شود که این اصلاحات را طی یک جدول منابع و مصارف یا به صورت اصلاح کلی‌تر انجام داده و این بخش را برای مجلس شورای اسلامی ارسال کند زیرا اگر بودجه واقعی تنظیم نشود، تبعات ناگواری برای معیشت مردم به همراه دارد. کلیات لایحه در صورت عدم انجام اصلاحات مورد نظر قابلیت اجرایی شدن ندارد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=3351

برچسب ها