• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

پیش‌ثبت‌نام مدارس با شهریه سال گذشته/ افزایش قیمت مراکز غیردولتی از اول تیر

  • کد خبر : 20389
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
پیش‌ثبت‌نام مدارس با شهریه سال گذشته/ افزایش قیمت مراکز غیردولتی از اول تیر
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: اکنون پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه سال گذشته انجام می‌شود و شهریه سال تحصیلی آینده براساس الگوی شهریه برای مهرماه مشخص خواهد شد.

به گزارش پرونده نیوز، احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره تصویب الگوی شهریه مدارس و مراکز غیردولتی اظهارکرد: الگوهای شهریه برای مراکز در ۱۵ فروردین و برای مدارس در ۲۲ فروردین به همه موسسات اعلام شده است.

وی افزود: این بخشنامه در همه واحدهای آموزشی با هدف رویکرد سلامت اداری، شفاف‌سازی عملکرد مدارس، حمایت قانونی و هدفمند از موسسان و ارتقای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ابلاغ شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بخشنامه الگوی شهریه مدارس به عنوان مدرسه کانون تعلیم و تربیت در شورای نظارت مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده و موارد بسیاری اعم از فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، مدیریت، کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی و غیره در آن دخیل است.

محمودزاده یادآورشد: الگوی شهریه مانند یک فرمول عمل می‌کند، موسس وقتی با بررسی و محاسبه موارد موجود در این الگو، به یک عدد می‌رسد و این عدد به منطقه ابلاغ و در صورت تایید منطقه به استان و در صورت تایید استان به وزارتخانه برای بررسی مجدد می‌رسد.

پیش‌ثبت‌نام مدارس با شهریه سال گذشته/ افزایش قیمت مراکز غیردولتی از اول تیر

افزایش شهریه با توجه به تاب‌آوری مردم انجام شود

وی با بیان اینکه شهریه ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه را بررسی می‌کنیم، عنوان کرد: عدد شهریه‌ای مدرسه‌ را مشخص می‌کنیم و هم در سامانه و هم در تابلو اعلانات مدرسه موقع ثبت‌نام ثبت‌ می‌شود و باید اولیا این عدد را مشاهده کنند.

به والدین توصیه می‌کنم که بیشتر از شهریه مصوب پرداخت نکنند چراکه همه موارد در این شهریه لحاظ شده است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: به والدین توصیه می‌کنم که بیشتر از شهریه مصوب پرداخت نکنند چراکه همه موارد در این شهریه لحاظ شده است و حتی این بخشنامه با همکاری برخی از موسسان نوشته شده است.

محمودزاده ادامه داد: البته شهریه سال آینده مدارس هنوز مصوب نشده و اکنون در مرحله پیش ثبت‌نام با شهریه سال گذشته هستیم،همچنین از موسسان هم درخواست داریم که در افزایش و تعیین شهریه تاب‌آوری مردم را در نظر بگیرند که هم فعالیت آموزشی و پرورشی مدرسه تداوم یابد و هم به نوعی مردم علاقمند هم بتوانند در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنند.

پیش‌ثبت‌نام مدارس با شهریه سال گذشته/ افزایش قیمت مراکز غیردولتی از اول تیر

افزایش شهریه مراکز غیردولتی از تیرماه

وی خاطرنشان کرد: همچنین حقوق و پرداختی کارکنان مدارس غیردولتی براساس قانون وزارت کار انجام می‌شود و نباید کمتر از این میزان دریافت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: الگوی شهریه مراکز غیردولتی هم فرستاده شده و متناسب با این الگو عمل می‌شود، شهریه‌ها سال گذشته درصدی افزایش می‌یافت اما امسال این اعمال از اول تیرماه امسال تا تیر سال آینده انجام می‌شود و تداوم خواهد داشت.

برای اعمال افزایش شهریه مراکز تیرماه را انتخاب کردیم تا میزان دستمزد و اجاره بها در سال جدید مشخص شود اما از فروردین تا تیر افزایش شهریه ۲۰ تا ۲۵ درصد را به مراکز اجازه داده بودیم.

وی یادآورشد: بازگشایی مدارس هم از مهر است و پرداخت شهریه تا شهریور سال آینده ادامه دارد، بنابراین هنوز فرصت برای این موضوع باقی مانده و در این راستا هر مدرسه‌ای که براساس الگو میزان شهریه را محاسبه و بارگذاری کند، بررسی می‌کنیم و مجوز برای آنها صادر می‌شود تا اولیا در زمان ثبت‌نام قطعی از میزان دقیق شهریه مطلع باشند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=20389